Biznes

Jak zaprojektować dobry roll up?

Pinterest LinkedIn Tumblr

Roll up to ciekawa forma reklamy powszechnie wykorzystywana podczas działań marketingowych. Roll up reklamowy przede wszystkim przyciąga uwagę odbiorców oraz daje stosunkowo dużą przestrzeń, na której można umieścić najważniejsze treści oraz grafikę. Aby tego typu narzędzie skutecznie spełniało swoje funkcje, należy je najpierw dobrze zaprojektować. 

Projekt Roll upu – od czego zacząć?

Na początku należy przede wszystkim określić jakie informacje mają znaleźć się na takiej reklamie. Należy pamiętać, aby na roll upie umieścić w widocznym miejscu nazwę i logo firmy oraz możliwe formy kontaktu. Reklama musi przekazywać proste i zrozumiałe komunikaty, przyciągać wzrok ciekawą szatą graficzną oraz zainteresować odbiorcę.

Roll up reklamowy – jak dobrać treść?

Podczas projektowania roll upu należy odpowiednio formułować przekazywane informacje. Najlepiej sprawdzają się zwięzłe komunikaty, które można szybko przeczytać. Ważny jest również ciekawy i chwytliwy nagłówek, który zainteresuje odbiorcę.

W projekcie roll upu trzeba zwrócić uwagę na lokalizację tekstu. Najważniejsze treści powinny znajdować się na wysokości wzroku odbiorcy. Naniesione treści powinny też być przedstawione za pomocą prostych i czytelnych czcionek.

Rollup – jak dobrać grafikę?

Grafiki pomagają w prosty i estetyczny dla oka sposób przedstawić wiele informacji. Dlatego ważne, aby grafiki znajdujące się na roll upie były wysokiej jakości. Umieszczane zdjęcia czy obrazki powinny być wysokiej rozdzielczości i zostać odpowiednio zoptymalizowane do powierzchni użytkowej reklamy. Grafiki o niskiej rozdzielczości poniżej 3000 dpi dają bardzo słaby efekt i tylko odstraszają odbiorcę.

Roll up – cena banerów reklamowych

Cena roll upów waha się w zależności od ich rodzaju oraz zakresu usług po stronie ich producenta. Sam roll up jako stelaż jednostronny to koszt około 100-150zł. Dostępny jest również roll up dwustronny, którego cena jest już nieco wyższa. Cena roll upu zależy też od tego, czy wydruk projektu również leży w zakresie producenta. Roll upu z wydrukiem jednostronnym to koszt od około 200 do 300zł. W ręce specjalistów można również powierzyć sam projekt takiego roll upu. Drukarnie oraz agencje marketingowe oferują przygotowanie projektu w oparciu o indywidualne wymagania klienta.

Roll up – jak rozłożyć i złożyć roll up?

Obsługa składania i rozkładania roll upu jest niezwykle prosta, dzięki czemu jest to mobilna forma reklamy. Aby rozłożyć roll up należy wyciągnąć nóżki i postawić kasetę na powierzchni. Następnie trzeba złożyć maszt składający się z trzech części i umieścić go w otworze kasety. Natomiast aby złożyć stelaż, wystarczy rozmontować wszystkie części.

Roll up reklamowy to jedna ze skuteczniejszych i bardziej kreatywnych form reklamy. Tego typu banery najczęściej stosuje się na wszelkiego rodzaju targach czy pokazach oraz umieszcza się je w miejscach, w których bywają docelowi odbiorcy reklamy. Warto więc, w ramach działań marketingowych firmy zainwestować w taką formę reklamy.

Źródło: Shark Design – drukarnia Warszawa