Biznes

Dlaczego pozycjonowanie stron www jest tak ważne?

Pinterest LinkedIn Tumblr

Masz dobry pomysł na biznes i chcesz, aby zaistniał on również w internecie? Wydaje Ci się, że wystarczy stworzyć prostą stronę internetową, by klienci zaczęli walić drzwiami i oknami? Niestety, mylisz się. Sama obecność w sieci bowiem nie wystarczy. Musisz zrobić wiele, aby o Twoim przedsiębiorstwie dowiedziało się jak najwięcej osób. Najlepiej takich, które mogą w przyszłości stać się klientami firmy. Pomóc w tym może tylko wyszukiwarka Google, a także sprawnie przeprowadzone pozycjonowanie.

Zapewne zastanawiasz się, dlaczego akurat Google? Czy w internecie nie ma innych wyszukiwarek? Otóż istnieją, ale się nie liczą. A przynajmniej nie w Polsce. Jak bowiem wskazują dane zbierane przez firmę StatCounter, narzędzie giganta z Mountain View cieszy się na polskim rynku udziałami na poziomie 95,9% (stan na grudzień 2020).

Jak wykorzystać potencjał wyszukiwarki internetowej Google?

Przedstawiona garść statystyk była nam potrzebna po to, aby potwierdzić, że to właśnie ta wyszukiwarka internetowa ma obecnie największy wpływ na popularność firm i stron internetowych. Zwłaszcza tych, które dopiero budują swoją pozycję na rynku i nie dysponują jeszcze pokaźną grupą lojalnych klientów.

Jeśli bowiem internauta chce znaleźć sklep, konkretny produkt, usługę bądź informację, najczęściej korzysta właśnie z wyszukiwarki Google. Jeśli czegoś tam nie ma, to nie istnieje, prawda? O prawdziwości tego stwierdzenia boleśnie przekonało się wiele firm, które postanowiły zbagatelizować internet na rzecz bardziej tradycyjnych form marketingowych.

Biorąc to pod uwagę, wyszukiwarka Google może okazać się jedynym narzędziem, dzięki któremu będziesz w stanie dotrzeć do nowych odbiorców. Żeby jednak wykorzystać jej potencjał, musisz skupić się na pozycjonowaniu stron Internetowych, czyli szeregu działań, które mają na celu poprawę pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

No dobra, ale co w praktyce da mi pozycjonowanie?

Już wiesz, dlaczego Google rządzi i dzieli na rynku internetowym? Świetnie. Teraz warto zastanowić się, dlaczego ważne jest, aby Twoja strona internetowa znalazła się na wysokich miejscach wyszukiwania.

Wynika to bezpośrednio z zachowania samych internautów. Gdy w polu „szukaj” wpiszą właściwe zapytanie, na ekranie wyświetlona zostaje lista stron, które (według wyszukiwarki) najlepiej na nie odpowiadają. W które linki kliknie internauta? Oczywiście w te znajdujące się najwyżej. Reszta może liczyć wyłącznie na dociekliwość potencjalnego klienta. Najczęściej jednak strony znajdujące się na dalszych miejscach i stronach wyszukiwania, są pomijane. Wysoka pozycja w Google przynosi więc szereg korzyści. Sprawi ona przede wszystkim, że:

  • strona dotrze do większej grupy odbiorców,
  • poprawi się ruch na stronie,
  • firma stanie się lepiej rozpoznawalna w sieci,
  • zwiększy się sprzedaż oferowanych produktów bądź usług,
  • możliwe stanie się budowanie społeczności skupionej wokół firmy i tworzenie skutecznego przekazu marketingowego.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak robić to dobrze?

Choć do zyskania jest naprawdę sporo, wcale nie oznacza to, że droga do uzyskania wysokich pozycji w Google będzie usłana różami. Musisz liczyć się nie tylko z konkurencją, ale również z koniecznością spełnienia szeregu kryteriów, którymi posługują się algorytmy indeksujące. Czynników wpływających na widoczność stron w sieci jest mnóstwo. Między innymi z tego właśnie powodu pozycjonowanie warto zlecić specjalistom. Agencja kreatywna dysponuje zasobami ludzkimi i specjalistycznymi narzędziami, które pozwolą osiągnąć zamierzony cel.

Samo pozycjonowanie skupia się między innymi na SEO, czyli optymalizacji strony internetowej, by była bardziej „przyjazna” dla algorytmów Google, content marketingu i link buildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych odnośników na stronach z wysokim rankingiem. Być może brzmi to nieco skomplikowanie, jednak musisz pamiętać o tym, że pozycjonowanie to konieczność, a nie alternatywa dla innych działań promocyjnych w sieci.

Źródło: One Trend – agencja marketingu internetowego